2015. július 18., szombat

#Instalife



Már meséltem, hogy idén diplomáztam a MOME textiltervező mesterszakán, a csoporttársaim munkáit is láthattátok, de a sajátomat még nem osztottam meg. Ezért most ezt az elmaradást pótlom - szeretném megmutatni Nektek, hogy min is dolgoztam az utóbbi időben! :)
Egy kis leírás, és néhány kép a projektről!

          A közösségi oldalakra feltöltött fotók segítségével könnyedén felépíthetünk magunknak egy online identitást. Sokszor észre sem vesszük, azonban ezek a képek megszerkesztett, filterekkel színezett valóságot mutatnak be, amelyek aztán frusztrációt okoznak a passzív szemlélőben. A munkámmal erre a mai jelenségre szerettem volna reflektálni. Célom volt, hogy felhívjam a figyelmet az uniformizált világképre és esztétikára is, amelyet a közösségi oldalakon megosztott fotók közölnek. Igyekeztem humort, játékosságot és egy kis iróniát használni a munkám során, mert úgy gondolom, hogy leginkább így lehet érzékeltetni azt a különös ellentétet, amely a közösségi oldalakat jellemzi. Egyszerre hasznosak és vonzóak, szeretjük őket, azonban egyszerre van bennük jelen az énközpontúság és a kérkedés is.
        A projektemben egy képszerkesztő applikációt képzeltem el, amellyel a fotóinkat még csillogóbbá, még káprázatosabbakká tehetjük, hogy elámítsuk az ismerőseinket. Megterveztem a teljes motívumkészletet, illetve ezekből az elemekből egy mintakollekciót is létrehoztam. 
         Minden egyes motívumot kézzel hímeztem ki, majd az elkészült elemeket digitalizáltam. Ez a munkafolyamat rámutat a kézimunka, a manualitás elhanyagolt szerepére, illetve arra, hogy az életünk egyre nagyobb részét töltjük online. 
        Az elemek megalkotásához a legnépszerűbb hashtageket és inspiráló mantrákat vettem alapul. Csillogó szálakat, ezüst és arany fonalat, flittereket, illetve rengeteg pinket, vidám színeket használtam túlzó mennyiségben a hímzések elkészítéséhez. Ezáltal idézőjelbe tettem, megkérdőjeleztem a hashtaggé vált szavak jelentését. A hímzés által kiemeltem a megszokott környezetükből a hashategeket, és más formában, más külalakkal helyeztem vissza őket a fotókra, az eredeti kontextusukba, így új mondanivalót közvetítenek, önmaguk kritikáját hordozzák. 
       A diplomám installálásakor mindenképp szerettem volna interackiót kezdeményezni, a nézőket aktivitásra buzdítani, bevonni a projektbe. Ezért készítettem egy fotófalat, amely előtt lehetőség volt képeket készíteni a kedvenc hashtagjeinkkel.

***

I have just graduated from MOME (Moholy-Nagy Universitiy of Art and Design), and would like to introduce you my MA diploma project.

            With the help of social media today we can easily manipulate the images others have about us. We construct a fake online-identity for ourselves with edited and filtered images. As they scroll down their Instagram feed, a lot of people get frustrated and feel that their lives are not „pinteresting” enough because they compare their everydays with these accurately constructed pictures. 
         My diploma project reflects on this phenomenon with a fictional mobile application that offers embroidered messages to create more glittering and desirable photographs for our Instagram profile. I embroidered the most popular hashtags with shiny threads and sequins then I digitized them. This process draws attention to the neglected role of handicraft and manual work and questions the real meaning of the hashtags and also symbolizes the inevitability of online presence. I created a pattern collection from the embroidered hashtags as well.



Minden kép a saját munkám, szerzői jogi védelem alatt áll, ezért kérlek ne használd őket az engedélyem nélkül. Köszönöm :)
All pictures are my own work, please do not use them without my written permission. If you want to use them or would like to contact me, feel free to write me at rebeka.larinne@gmail.com

Ha tetszett a bejegyzés, ide kattintva megtalálod a blog facebook oldalát is.



1 megjegyzés:

  1. gratulálok!
    eszméletlen nagy munka!
    ügyes Vagy!
    köszi a feltöltést!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...