2013. december 21., szombat

Szandra és a SÜTI.



A múlt héten leróttam egy régi tartozásomat - végre sikerült meglátogatnom egy nagyon kedves barátnőm, Balatoni Szandra másfél hónapja nyitott kis sütizőjét, a Sütit. Őszintén bevallom, hogy ritkán járok cukrászdába, mert össze sem lehet hasonlítani az ott kapható, és a házi finomságok ízét... de a Rózsakertben található SÜTI egészen más "tészta". A házi receptek alapján, belga csokoládéval, és igazi gyümölccsel készült sütemények a legfinomabbak, amikhez mostanában szerencsém volt. A kínálatban találhatunk tortákat, pitéket, kekszeket, pogácsákat (diabetikus és gluténmentes sütiket!) - és rengeteg különleges turmixból és teából is válogathatunk.
Az édes finomságok mellett még feltétlenül meg kell említenem Czudor Attila nevét is, akinek a SÜTI kedves designja köszönhető, valamint a PIX formációját is (ebben a bejegyzésben már olvashattatok róluk) - Betti tervezte a köténykék cupcake-es mintáját.
A SÜTIt szerethetitek a facebookon, és megkóstolhatjátok a Rózsakertben, ahol akár rendelést is leadhattok - 1026. Gábor Áron utca 74.

 Szandra válaszolt néhány kérdésemre is, mert szeretném, ha jobban megismernétek Őt!


- Hogyan született meg a SÜTI ötlete? Hirtelen ötlet volt, vagy régi álom?
- Mindig is szerettem volna egy sütiboltot vagy kávézót, ahol saját sütiket árulhatok. A nagymamám mindig nagy örömmel sütött nekünk, azt hiszem tőle merítettem én is. A sütiben szerintem a legjobb, hogy örömet okoz másoknak. A napi rohanásban a legnagyobb elismerés, ha egy vendég visszajön, azért, mert finomat evett. A Sütit Andrással álmodtuk meg, ő a társam. A Noriko Sushiban tanultam sushi séfnek, amikor megüresedett egy apró üzlethelyiség nem messze az étteremtől. András itt szeretett volna sütizőt nyitni. Aki járt már nálunk, az tudja, hogy egy 12nm-es hétszögletű üzlethelyiségről van szó, akkor még én is nehezen képzeltem bele egy teljes boltot. Attilát kértük fel a SÜTI megtervezésére. Szerettem volna egy kedves, nyitott, otthonos helyet. Már az első tervek is magukkal ragadtak, de sokat dolgoztunk a belső téren, mire minden a helyére került. Látványkonyhát terveztünk, hogy a vendégeinket "be tudjuk engedni" a konyába. Pasztell színeket használtunk, a bútorok fából készültek, amit lehetett, szabadon hagytunk, így nagyon tágas, otthonos lett a végeredmény. Az arculat is ugyanezt a hangulatot tükrözi. Mindenben összhangra törekedtünk.

- Mesélj egy kicsit a kínálatról, milyen receptek vannak a tarsolyodban, és mivel készülsz még a jövőben?
- Helyben készítünk házi süteményeket, családi receptek alapján, amiket folyamatosan bővítünk saját receptekkel. A SÜTIben a kínálat állandóan változik, van pár sütemény, ami mindig megtalálható, de igyekszünk a szezonhoz igazodni. A kínálatot persze nagyban befolyásolja a vendégek igénye is.

- Ki az, akinek a stílusa leginkább inspirálóan hat Rád?
- Leginkább a barátaim és a körülöttem élő emberek inspirálnak. A SÜTIs textileket például az egyik legközelebbi barátnőmmel terveztük. Szűcs Betti a PIX tervezője, készítette a kötényeken és a névjegyeken látható mintákat. Sok erőt merítettem a a legjobb barátnőm munkájából, aki önerőből tanul Londonban divattervezést. Nagyon büszke vagyok rá! A családom és a barátaim egyaránt támogattak és inspiráltak a SÜTI nyitásakor. Szeretek kísérletezni, és nyitott vagyok az újdonságokra. A SÜTIben Virággal azon vagyunk, hogy mindennap valami újat mutassunk a vendégeinknek is.

- Egy dal, amit mostanában sehogy sem tudsz kiverni a fejedből:
- Nincs olyan dal, ami folyton motoszkál a fejemben. Egész nap dúdolgatok.

- Egy könyv, amit mindenkinek el kéne olvasnia:
- A Tajtékos Napok volt az utolsó könyv, ami nagy hatással volt rám. Most is Boris Viant olvasok. Kedvenc regényem viszont nincs, mindig csak egy aktuális. Nagyon szeretem a művészetelméleti könyveket.

- Melyik az az ország, ami nagy hatással volt/van Rád? Ha tehetnéd, szívesen elköltöznél Magyarországról, vagy itthon maradnál?
- Nagyon szeretem Spanyolországot, szívesen odaköltöznék. Imádom azt a kellemes forróságot, a tengert és az emberek temperamentumát. Toszkánában is többször jártam, nagy kedvencem a gasztronómia miatt. Én az evés miatt is utazom, nem csak várost nézni, Párizsban például végigettem az összes cukrászdát, ami csak az utamba került. Nagyon szeretek utazni, tavaly Londonba szerettem volna költözni, de sehol sem maradnék végleg. Én itthon vagyok otthon.

- Mi a következő cél az életedben?
- Jelenleg még a SÜTI megvalósítása utáni örömből sem eszméltem fel. Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyitnunk, és ilyen pozitívan fogadtak minket a vendégek. Vannak terveim a jövőre nézve, de egyelőre csak a SÜTI és egy jó nagy alvás foglalkoztat. Remélem az utóbbit megkapom karácsonyra.




A fotókat én készítettem./Photos were taken by me.


Ha tetszett a bejegyzés, ide kattintva megtalálod a blog facebook oldalát is.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...