2011. szeptember 9., péntek

StreetFashionBudapest Konferencia.



               Szerdán került megrendezésre a Street Fashion Budapest által szervezett konferencia, amely az utcai divat témakörével foglalkozott. Reggeltől estig tartottak az előadások, többek között a Face Hunter fotósa, Yvan Rodic is kis hazánkba látogatott, és ő is mesélt nekünk  nemzetközi hírű blogjáról.
              Valami kislányos és naiv elgondolásból azt hittem, hogy a Kiscelli Múzeum kapujában lelkes tömegek fognak tolongani, tülekedni a bejutásért, de még véletlenül sem történt semmi ilyesmi: negyed órával érkeztem az első előadás kezdete előtt, és összesen csak hárman ácsorogtunk a  pangó térben. Kicsit csalódott is lettem, mert remek ötletnek tartottam ezt az eseményt, főleg, hogy szerintem olyan témákat sikerült összeválogatni a szervezőknek, amelyek minden divat iránt érdeklődő ember számára izgalmasak lehetnek. Persze értem én, szerda volt, fáradtságos munkával teli hétköznap...
              A Kiscelli Múzeum tökéletes helyszín volt a konferencia lebonyolításához, a régi kolostor vakolatlan falú, hatalmas terme igazán különleges hangulatot teremtett (Az egyetlen kisebb kellemetlenség csak az volt, hogy a vetítés miatt lekapcsolták a világítást, így az előadóknak leginkább csak az árnyképét láthattuk. Próbálkoztak kisebb asztali lámpával is, de az csak zavart okozott az erőben, amikor kiégett... A főszenzációnak, Yvan Rodicnak is csak a hangja hallatszott valahonnan a mély sötétségből...).
             Az első két előadást a London College of Fashion-ről érkezett Agnes Rocamora és Djurdja Bartlett tartotta a divatblogokról és Kelet-Európa 1950-es évekbeli férfidivatjáról. Majd Steiner Kristóf egy kissé szakadozott videofelvételét nézhettük meg, aki Yael Slomával, a Streets Walker nevű izraeli street fashion blog tulajdonosával beszélgetett a Tel-Avivban élő emberek stílusáról. De beszélt még Simonovics Ildikó is a Street Fashion Budapestről, Abodi Dóra divattervező a divatvideókról, Balla Vivienne divatfotós az interneten való önreprezentációról, Maróy Krisztina és Szűcs Péter pedig a divatblogok és a magazinok közötti különbségek megvitatására vállalkozott. A nap végén két kerekasztal-beszélgetést is megejtettek még, ahol a megunhatatlan örök kérdésről - a magyar divat helyzetéről - vitatkoztak szakembereink, ami egyébiránt egész érdekesnek ígérkezett.

Az eseményről itt is olvashattok még, Yvan Rodic interjúit pedig itt, és itt találhatjátok meg. Én pedig készítettem pár fotót a számomra érdekes arcokról, ruhákról vagy részletekről. Lássátok.

Some photos I took at the Street Fashion Conference I attended in Budapest. Yvan Rodic, the blogger of FaceHunter also gave a small presentation about streetstyle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...