2011. május 10., kedd

Divat a magyar.



         Május 8-án, vasárnap este végre elérkezett az általam is várva várt "Gombold újra! Divat a magyar" pályázat 35 döntősének bemutatója. Már jó korán odamentem a Szépművészeti Múzeumhoz - ami szerintem gyönyörű helyszín volt a show számára, bár egy kissé szűkös - ugyanis olyan szerencsés voltam, hogy beleshettem a backstage-be is. Óriási sürgés-forgás, hajlakk felhő, és fotószerkezetek kattogása töltötte be a kockás padlójú termet... A modellek vörös rúzst és tupírozott copfokat kaptak, hogy mindegyik kollekcióhoz illeszkedjen a sminkjük és a frizurájuk is.
        Belopakodtunk az öltözőbe is, ahol közelebbről is szemügyre vehettük a ruhákat, amelyek a fal mentén, egy hosszú sorban voltak felaggatva. A kiegészítők nagy fájdalmamra az akasztók alatt zsákokban, vagy a csupasz földön kupacokban hevertek - nagyon halkan, de fel is szisszentem, amikor megláttam, hogy a gyönyörű, zsinórmintás Ahn Tuan táska sem kapta meg a neki kijáró tisztelet... :) Rettentően élveztem, hogy ilyen közelről is megvizsgálhattam a kollekciókat, hiszen messziről nem látszik annyira az aprólékos kidolgozásuk, vagy az anyaguk. 
        Hat órakor kezdetét vette a bemutató. Mivel ilyen korán odaértem, ezért én egy elég jó helyen, a fotósok mellett, az első sorban állhattam. Sajnos azonban szervezés nem volt kifogástalan - de nem szeretnék hőbörögni, inkább fogjuk rá arra, hogy első alkalommal rendezték meg a bemutatót, és reménykedjünk benne, hogy máskor már nem csak a víájpí szektor kényelméről fognak gondoskodni, hanem több férő- és esetleg ülő-helyet fognak biztosítani. Sokan kinn rekedtek a múzeum előtt, de akiknek még valahogy sikerült is beférkőzniük terembe, azok sem nézegethették kedvükre, felhőtlen boldogságban a ruhákat, mert félő volt, hogy lassan elfogy a teremben az oxigén vagy összeesnek a fáradtságtól mire levonul mind a 35 kollekció...
        A ruhák. Ha negatívoskodni akarnék akkor mondhatnám azt, hogy volt itt minden, pizsamáktól kezdve régi csehszlovák mesefilm jelmezekig, ámde nem akarok, higgyétek el, hogy nem akarok.  De egy csöppet azért mégiscsak muszáj. Nem gonoszkodósat, hanem olyan építő jellegűt. Remélem nem bánjátok. Mert én még most sem értem, hogy mit kereshetett egy versenyben a Je Suis Belle, Ahn Tuan, vagy a Kamchatka, akik már több éves tapasztalattal és saját vállalattal rendelkeznek - és diákok, egyenesen az iskolából. Szerintem nem lehet őket egymással versenyeztetni, ráadásul azt is jó lett volna tisztázni, hogy hétköznapi ruhákat vagy jelmezeket várnak a nevezőktől, mert ezeket szintén nehéz összemérni.
De most már csak csupa kedveset szeretnék írni, ami azért nem is olyan megerőltető, hiszen volt sok szép és átgondolt munka is. Akiket én kiemelnék: Mán Renáta és Berecz Vanda 'Honfoglalás' nevezetű lyukacsos kabátkái, a különdíjjal jutalmazott Béta csoport 'Pixelfolk' gyönyörű táskái, illetve Kárpáti Judit 'Ha én rózsa volnék' névvel illetett mini kollekciója is, ami  annyira nem ötletes, de legalább nagyon tetszetős és jól hordható. És nem szeretném kihagyni Gyöngyösi Renátát sem, az első helyezettet, akinek a 'Metallic Folklor' nevet viselő kollekciója az én tetszésemet is elnyerte. 
         Azonban a pályázat még mindig nem ért véget, most a nagyközönség jön :  a 'Gombold újra!' facebook oldalán szavazhattok a kedvenceitekre és segíthettek elnyerni nekik a közönség díjat.


A Glamour fotósa készített egy képet rólunk - bal oldalt a Charlotte's box, jobb oldalt pedig a Vitrinblog szerkesztője. Én meg az a sálas ott középen.
Ide kattintva megnézhetitek a Glamour fotóit.


A nyertes, Gyöngyösi Renáta ruhái:
Mihalik Enikőt kinevezték a 'magyar divat nagykövetévé'

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...